ICA = Flugornas herre?

...


...


... *En stilla vind susar genom bloggen. Torra buskar rullar förbi likt den mest "al dente" av jordens alla spaghettiwesterns.*

...

... *Knappnålar regnar ner från himlen och landar ljudligt på bloggens snart möggelskadade golv. En skabbig liten råtta börjar bekymmerslöst knapra på vår sömniga redaktörs fingrar, på samma sätt som en annan hade gjort med en näve salta pinnar.*

... Öhm...? Va fanken..? AAHHHHHH!!!! *Skakar loss råttan som genast flyger ut genom fönstret*

....... Det här håller inte! Bloggen håller ju på och ruttnar innan den knappt har kommit igång! Skärpning på alla fronter! Nu kan jag dock meddela att hela truppen för tillfället är samlad efter diverse olika äventyr utomlands, men såhär i Ernst Kirchsteigers favoritmånader vet man aldrig hur ofta bloggen kommer att uppdateras. Även bloggare drabbas ju av solsting, tro det eller ej. Hade ändå tänkt göra ett försök till hjärt-lungräddning (bloggens första, men knappast sista) med hjälp av en snabb liten tanke som slog mig häromdagen.

Och självklart handlar dagens tanke om bananflugor. Det var ju liksom bara en tidsfråga innan det ämnet dök upp här på bloggen. Min fråga är helt enkelt, var kommer dom ifrån? Man ser ju inte röken av dom små rackarna förrän en klase bananer är inhandlade och ligger tryggt i sin lilla fruktskål. Sitter dom och rullar tummarna i nåt dammigt hörn och väntar på bättre tider när vi för tillfället tröttnat på bananer? Av någon anledning har jag svårt att se detta framför mig.

Min teori är helt enkelt att dessa mellanmålsterrorister gömmer sig i skalen på bananerna, och DÄRFÖR är dom spårlöst försvunna så fort det inte finns en smaskig Chiquita i närheten. Mitt tips är alltså att provskala bananerna innan ni köper dom i affären. Alternativt kan man ju smörja in bananerna med jordnötssmör eller Dax vax (gärna en kombination) och hoppas på att dom små lirarna pga det inte lyckas gnaga sig ut ur skalet när bananerna väl ligger i fruktskålen.

En fråga är ju också hur det kommer sig att man aldrig ser bananflugorna vid bananhyllan i affären, utan bara på hemmaplan? Kan det rentav vara så att, hemska tanke, bananflugorna fungerar som nån sorts spionkamera för att livsmedelsbutikerna ska få en insiderblick om exakt hur mycket och vad medel-Svensson konsumerar? Det vore ju inte helt omöjligt, jag menar, finns det något mer harmlöst än en bananfluga? Egentligen? Det är ju den perfekta covern.

Hur som helst tror jag stenhårt på att bananflugorna är ofantligt mycket mer avancerade och utvecklade än vi hittills anat. Jag menar, bara en sån sak som att bananflugan var tekniskt sett det första djuret i rymden (källa: Wikipedia) säger väl det mesta. Dit kom ju aldrig dinosaurierna, till exempel. Jag vet inte hur det är med er kära läsare, men själv kommer jag nog hädanefter känna mig en smula obekväm i närheten av en bananfluga. Jag litar inte på dom jävlarna...

//Flemmy

PS: Om bloggen uppdateras sällan, så tänk positivt. Det innebär ju att ni får en herrans massa tid till att hångla! ... Eller bygga lego, såklart...


Kommentarer
Postat av: Albin

Ni behöver ju inte skriva så här långa inlägg varje gång, inte konstigt att man inte orkar skriva så ofta då.



Personligen äter jag inte bananer eftersom det förmodligen är den äckligaste frukten någonsin, så inga spioner i mitt hem =)

2009-07-15 @ 13:35:58
Postat av: Jenny

håller med dig flemman, bananflugor är listiga små rackare;)



och på tal om flugor hur mår din grill, var det en massa kött i den? hur mumsigt lär inte det vara där i:P

2009-07-15 @ 14:20:27
Postat av: Tebrand

Eftersom jag väldigt välkdigt VÄLDIGT sällan har bananer liggandes hemma har jag aldrig någonsin behövt analysera problemet. Men självklart ska man aldrig underskatta någon, inte ens de minsta i naturen. Så kanske har du rätt men jag hoppas ändå inte vi drabbas av någon slags övervakningsparanoia a la FRA över bananflugor. Vi kan slå tillbaka, Vi ska slå tillbaka. Länge leve mellanmålet!

2009-07-15 @ 14:39:50
Postat av: Sigrid

bananer smakar bajs.. så ere ba å vem vet int att flugor älskar bajs.. kopplingen e solklar! .. älskar att du har wiki som källa ^.^

2009-07-15 @ 16:04:13
Postat av: Stromboli

Haha skönt att du styr upp de här Flemman :) sen e ja nog inte ensam om att ha väntat på ett helt inlägg om bananer från dig, de känns som du e i ditt esse här :)

2009-07-15 @ 19:36:55
Postat av: Markus

Jösses..

2009-07-16 @ 15:27:05
Postat av: s

även hångla kan bli tråkigt, däremot blir jag sugen igen varje gång jag går in och ser ett nytt MILSLÅNGT inlägg! jag har inte tålamod för det här anders! va fanken

2009-08-27 @ 00:58:12
Postat av: Redaktör Flemström

Men Bina inse att dom blir såååå mycket sämre om man gör dom kortare, då måste man ju ta bort vissa sköna tankar :) Det här ska ju bli en bok sen, då kan man inte hålla på å korta ner för sakens skull ;P Det måste va perfekt! ;) Dessutom tar det ju inte mer än typ 5 minuter eller nåt att läsa ett inlägg, och det är ju inte så att vi uppdaterar varje dag precis ;P

2009-08-27 @ 18:56:08
URL: http://indianbyn.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0