Oj, ursäkta.. Jag tror inte vi har hälsat på varann?

Så oerhört oartigt av mig, att börja babbla om tandborstar till höger och vänster utan att ens presentera mig och mina arma kumpaner lite närmare. Får väl kladda över den smått pinsamma stämningen med ett rungande...

VÄLKOMNA!!

Sådärja, då var den saken ur världen. Hjärtligt välkomna till vårt projekt, vår kreation, vår värld. Se denna blogg som ett smörgåsbord av möjligheter - det är fritt fram att ta en tugga av det mesta här inne, men känn er inte tvungna att sluka ett inlägg om det luktar lite udda. Möggelrisken är större än man tror i bloggvärlden. Men nog om detta, tillbaka till ämnet. Som för dagen alltså var oss själva och bloggen. Egoistiska jävlar som vi självklart är så tar man ju gärna en chans att gassa sig lite extra i strålkastarljuset ibland.

...

Nu hade jag egentligen tänkt gå vidare genom att grundligt presentera var och en av oss ädla herrar som kommer hålla i bloggen, men helt ärligt tror jag inte någon är särskilt intresserad av att höra tre torra "lifestories" staplade på varann som en klassisk Dagobertmacka, så jag ändrar mig helt enkelt och skippar det. Kan väl istället helt enkelt konstatera att vi är en sorts bloggvärldens "Tre musketörer" (fast med väsentligt mycket bättre klädsmak) och har en förkärlek till bordshockey och kokosbollar. Gärna tillsammans. Namn har vi också, alla tre. Anders, Patrik och Tobias närmare bestämt.

Nu till själva bloggen. Tja, den är väl rätt okej sammanfattad redan högst upp på sidan, men det känns ändå som att det är på sin plats att infoga en lista med regler. Bryt dessa på egen risk:

  • Först och främst: Kamma till er, ta av er skorna i tamburen och se till att slipsjäveln sitter rätt. Den här bloggen är ingen sandlåda.
  • Däremot är det fritt fram att hångla mellan inläggen. Hur mycket ni vill.
  • Har man läst ett inlägg är det dödsstraff om man INTE skriver en kommentar efter.
  • Och ja, om man inte känner för det så behöver man naturligtvis inte hångla mellan inläggen. Men det är alltid trevligt.
  • Spammare kommer att jagas av rabiessmittade pitbullhamstrar och sen utsättas för kinesisk vattentortyr.
  • Vi gör aldrig fel. Någonting som för ett otränat öga ser ut som ett stavfel eller dålig grammatik är med största sannolikhet ett genialiskt infall av bloggaren som är högst medvetet.
  • Ett tips är ju annars att bygga lego eller nåt. Som alternativ till hånglandet alltså.

Sådärja. Det där får räcka för stunden. Ondskefulla som ni läsare säkert är så skulle det dock inte förvåna mig om ni hittar nåt maskhål i regelboken väldigt snart, men då får man väl instifta lite nya smaskiga lagar. Tills dess, lek snällt och sov torrt!

//Flemman


Kommentarer
Postat av: Tebrand

Givetvis kommer kommentaren på löpande band, som nygammal bloggare är det klart man vet hur det fungerar. Det är i alla fall skönt att få ett ansikte på er och den här bloggen ska följas ända tills den dag att Per-Erik Jansson skriver sina obegripliga funderingar, men det där har ni redan förstått för länge sen. Skön läsning i en annars ganska dyster bloggvärld. Keep It Up!



/Tjifen

2009-06-22 @ 01:44:27
Postat av: s

vi måste göra dagobertmackor nu är jag astaggad! måste inflika med en fråga också får man hångla under inlägget? låter kanske krångligt men livet blir ju inte roligare än man gör det=)

2009-06-22 @ 12:21:13
Postat av: Per

Det är inte mer än förståeligt med dödsstraff om någon läser ett inlägg på denna blogg utan att skriva ett inlägg. Någon motta bör det vara.

Som svar på Tebrands kära inlägg om mig, bör det tillämpas att jag förmodligen kommer följa och svara med jämna mellanrum för att se hur utvecklingen av dessa pojkar blir.



Mvh Per-Erik

2009-06-22 @ 17:26:35
Postat av: Redaktör Flemström

Svar till Sabina:

Att hångla under själva inlägget görs på egen risk, men det är inget vi rekommenderar. Det kan helt enkelt bli rätt kladdigt. Kladd i sig är iof sällan fel, men om man kan hålla sig några minuter tills man läst klart inlägget tror jag att alla vinner på det i längden. ;P



Måste ba kommentera också att det är jävligt kul att se herr Tebrands taggning, och självklart väldigt underhållande att se att även Pär (kommer aldrig ge mig på den punkten) hittat hit, gammal kommentarsveteran som du är ;) Era kommentarer är värda sin vikt i guld :)

2009-06-22 @ 21:35:07
Postat av: f

Skriver en onödig kommentar av hänsyn till mitt liv som jag för tillfället uppskattar.

Men samtidigt så kan jag inte låta bli att undra över de "rabiessmittade pitbullhamstrar" vars härkomst intresserar mig samt hurvida man hellre således blir utpekad som spammare än en som inte kommenterar alls...



//f

2009-06-22 @ 23:12:39
Postat av: Redaktör Flemström

Svar till denne mystiske person kallad f:

Angående pitbullhamstrarna så har vi en bra deal med en farm i Polen som uppföder dessa ilska bestar. Tydligen får dom duktigt med smisk redan som ungar. Vi betalar denna farm svart med vodka och fiskpinnar, varpå dom skickar hit en låda hamstrar. (det varierar från gång till gång hur många man råkar få, dom är inte så noga med sånt där borta..) Och det där med spammare vs. kommentarsmitare, så är det väl ganska mycket pest eller kolera egentligen. Se till att du håller dig borta från båda dumheterna så ska vi nog kunna komma bra överens i framtiden :)

2009-06-22 @ 23:48:11
Postat av: Albin

Right, nu får väll jag komma igång på denna bloggen me. Först måste jag säga att jag inte visst att du var så bra på att skriva Anders. Alla liknelserna och onödigt krångliga förklaringar är inget jag väntade mig från dig, man blir ju nästan lite avundsjuk. Lita på att jag tänker hålla koll på eran blogg från och med nu ^^



/AlbinAlbinAlbinAlbinAlbinAlbinAlbinAlbin

2009-07-03 @ 00:03:51

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0